6
26/10/2024 15:08
Via mijn verzekeringsmaatschappij, Promovendum, heb ik me aangemeld bij ASN voor schadeherstel. Op 16-09-2024 heb ik gebeld en een afspraak kunnen maken voor 03-10-2024 (2,5 week later), met de duidelijke vermelding dat een vervangende auto noodzakelijk zou zijn.
Een dag voor de reparatie werd ik gebeld dat er geen vervangende auto beschikbaar was. Dit was zeer teleurstellend, en ik werd voor het blok gezet: óf weer een nieuwe afspraak maken en nog weken wachten, óf genoegen nemen zonder vervangende auto, ondanks dat ik dit expliciet bij de afspraak had aangegeven.
De reparatie zou ongeveer 2 dagen duren, maar uiteindelijk duurde het 7 dagen (tot 10-10-2024). Al die tijd zat ik zonder vervangende auto en moest ik van dag tot dag bekijken hoe ik alles zou regelen, wat met 2 kinderen en een wijk zonder openbaar vervoer een flinke uitdaging was.
De belangrijkste reden dat ik voor ASN koos, was de aanbeveling van Promovendum, mijn verzekeraar, die aangaf dat een vervangende auto beschikbaar zou zijn. Helaas lijkt het erop dat ASN de vervangende auto’s niet inplant zoals ze dat wel doen met reparaties.
De reparatie zelf is goed uitgevoerd, en mijn man is meerdere keren bij ASN geweest en tevreden over de reparatie, maar na deze ervaring zonder vervangende auto zal ik toch op zoek gaan naar een schadeherstelbedrijf dat dit wel kan garanderen.
- 01 Evaluatie schadeherstel