Review Richtlijnen & Redactiebeleid

Het belang van delen van ervaringen

Tevreden.nl en ASN willen dat klanten die op deze site en op internet zoeken, de informatie krijgen die ze nodig hebben om zo de juiste keuzes te maken. Uw hulp is daarbij belangrijk en we hopen dat u uw ervaringen en meningen (zowel positief als negatief) met anderen wilt delen door reviews te schrijven over ASN. Om die reden, is de eerste vraag in iedere vragenlijst een reviewvraag.

Tips voor het schrijven van goede reviews

Goede reviews zijn er in alle vormen en maten. Als u niet weet waar u moet beginnen, zijn hier enkele tips waarmee u aan de slag kunt:

1 Wees informatief en inzichtelijk

Uw review moet relevant en specifiek zijn en beschrijven wat andere klanten kunnen ervaren. Beschrijf wat u wel of niet goed vond. Geef aan wat ASN speciaal maakt.

2 Wees oprecht

Mensen lezen reviews om meer informatie te krijgen over echte ervaringen van echte mensen, dus wees oprecht. Beperk uw reviews tot uw eigen, directe ervaring met ASN. Probeer uw ervaring zo nauwkeurig mogelijk te beschrijven, inclusief positieve en negatieve aspecten.

3 Toon respect

We verwachten niet dat elke interactie met ASN perfect is. Soms zult u negatieve feedback willen delen. Mocht u gefrustreerd zijn, probeer uw kritiek dan opbouwend te laten zijn. ASN kan dan de feedback gebruiken om te verbeteren.

4 Schrijf een stijlvolle review

Mensen besteden meer aandacht aan wat u zegt wanneer u aandacht aan uw review besteedt. Houd het leesbaar. Vermijd het gebruik van veel hoofdletters en interpunctietekens. Correct taalgebruik, controleer uw spelling en gebruik geen scheldwoorden. Kies de juiste lengte: andere mensen zijn niet per se op zoek naar formele verslagen; ze willen graag weten wat er opmerkelijk is aan de instelling.

Zijn er reviews die niet worden geplaatst?

We willen dat mensen beoordelingen, reviews en aanbevelingen kunnen vinden die relevant, nuttig en betrouwbaar zijn. Tevreden.nl heeft een redactie die afzonderlijke reviews kan blokkeren wanneer deze een van de volgende dingen bevatten:

1 Ongepaste of onwettige inhoud

We willen een verzorgde gebruikerservaring bieden aan alle gebruikers. We kunnen reviews blokkeren die onwettige inhoud of een link naar dergelijke inhoud bevatten, of inhoud die het beleid van Tevreden.nl schendt. We kunnen ook reviews blokkeren die plagiaat bevatten of zijn gekopieerd van andere sites.

2 Niet-relevante reviews

In reviews moet u uw persoonlijke ervaring met ASN beschrijven. Plaats geen reviews op basis van de ervaringen van anderen, of die niet gaan over ASN. U mag reviews niet gebruiken voor persoonlijke aanvallen, tirades of hetzes. Gebruik reviews ook niet om onjuiste informatie over ASN te melden.

3 Belangenverstrengeling

Reviews zijn alleen waardevol wanneer ze eerlijk en onpartijdig zijn. Zelfs wanneer een review goed bedoeld is, kan belangenverstrengeling leiden tot verminderde betrouwbaarheid van een review. Het is bijvoorbeeld niet toegestaan om geld of goederen aan te bieden of te accepteren voor het schrijven van positieve reviews of negatieve reviews over een concurrent. Plaats ook geen reviews namens anderen en wees eerlijk over uw identiteit of band met de organisatie.

4 Herleidbare gegevens

Reviews die persoonlijke informatie bevatten zoals namen, e-mailadressen en telefoonnummers zullen wij niet publiceren. Ook beschrijvingen die te herleiden zijn naar een persoon, zoals de CEO, de blonde receptioniste, etc., zullen niet geplaatst worden. Tevreden.nl markeert alle reviews die niet aan bovenstaande criteria voldoen en zal deze niet plaatsen.

Kan ASN Groep een review laten verwijderen?

ASN Groep kan een review markeren en als ongepast melden bij Tevreden.nl. Vervolgens zal Tevreden.nl controleren of de review deze richtlijnen schendt.

Vergeet niet dat zowel ASN en Tevreden.nl reviews willen gebruiken als transparante manier waarop klanten hun positieve en negatieve meningen kunnen delen. Tevreden.nl bemiddelt niet in geschillen, volgt uitsluitend en alleen deze richtlijnen en laat de review meestal online staan.

Indien ASN een negatieve review ontvangt, zal Tevreden.nl ASN juist aanmoedigen in overleg met de klant te treden. We weten dat een negatieve review frustrerend kan zijn, maar ASN wordt hierdoor niet ontmoedigd. Juist het in overleg treden met de klant om samen een oplossing te zoeken maakt dat een negatieve ervaring vaak juist in een positieve kan worden omgebogen.En dat is nou precies, waarom Tevreden.nl professioneel doorlopend tevredenheidsonderzoek combineert met reviews en ratings. Betrouwbare, informatieve, objectieve en representatieve klantervaringen om keuzes te kunnen maken en dienstverlening te verbeteren.

Ons beleid

Tevreden.nl markeert en verwijdert alle reviews die niet aan bovenstaande criteria voldoen.

Daarnaast zullen wij geen reviews publiceren die persoonlijke informatie zoals namen, e-mailadressen en telefoonnummers bevatten. Ook beschrijvingen die te herleiden zijn naar een persoon, zoals de CEO, de blonde receptioniste, et cetera, zullen we niet publiceren.

Omdat we misbruik zo actief mogelijk proberen te bestrijden, kunnen onze algoritmen soms reviews markeren en verwijderen die met correcte intenties zijn geschreven. We beseffen dat dit frustrerend is, maar we verwachten dat iedereen over het algemeen zal profiteren van deze maatregelen, omdat we er hiermee voor zorgen dat de reviews authentiek, relevant en nuttig zijn.